Search
logonew2
Search
Close this search box.

درآمد فروش چیست؟

عناوین مقاله

درآمد فروش چیست

درآمد فروش چیست؟

در پاسخ به سوال درآمد فروش چیست مبلغی است که یک تجارت از طریق فروش کالا یا خدمات به دست می آورد این دو کلمه می توانند به جای هم استفاده شوند ، زیرا معنی آنها تقریبا یک معنی است. این رقم برای تعریف اندازه کسب و کار استفاده می شود. این مفهوم را می توان به دو نوع مختلف تقسیم کرد:

درآمد فروش ناخالص : شامل کلیه رسیدها و صورتحساب های حاصل از فروش کالا یا خدمات است. برای بازده و کمک هزینه فروش هیچ مبلغی مثل بدهی ها یا سرمایه از آن کسر نمی شود.

درآمد فروش خالص: بازده و کمک هزینه فروش یا سرمایه را از رقم درآمد ناخالص فروش کم می کند. این تغییرات بهتر نشان دهنده میزان وجه نقدی است که یک کسب و کار از مشتریان خود دریافت می کند .

درآمد فروش معمولاًرا برای یک دوره زمانی معین مانند یک ماه ، سه ماهه یا سال گزارش می شود ، اگرچه می توان از فواصل غیر استاندارد دیگری نیز استفاده کرد.

رقم کلیدی که در برابر آن درآمد فروش مقایسه می شود سود خالص است ، بنابراین تحلیلگر می تواند درصد درآمد فروش را که به سود تبدیل می شود ، ببیند.
این درصد سود خالص معمولاً بر اساس یک روند دنبال می شود تا بررسی شود که آیا تغییرات اساسی در عملکرد وجود دارد. سرمایه گذاران همچنین دوست دارند درآمد فروش را در یک روند ، و به ویژه درصد رشد ، پیگیری کنند تا ببینند آیا شواهدی از تغییر در نرخ رشد وجود دارد. کاهش نرخ رشد ممکن است باعث نگرانی سهامداران شود .

فرمول درآمد چیست؟

توانایی محاسبه و تجزیه و تحلیل دقیق درآمد برای موفقیت مالی هر مدل تجارتی ضروری است. با توجه به پیچیدگی متغیرهایی که در این فرآیند نقش دارند ، عاقلانه است که با یک حسابدار باتجربه مشورت کنید.

با این حال ، به طور کلی ، اولین قدم این فرآیند ، ترکیب کل درآمد واحد تجاری ، مانند سود آن است. در مرحله بعد ، عواملی مانند بهره و حقوق صاحبان سهام باید به درآمد شرکت اضافه شود. مجموع این ارقام باید درآمد تقریبی شرکت را تولید کند که پس از آن ممکن است هزینه های مختلف و بدهی های مالیاتی از آنها کسر شود.

بهترین راه برای محاسبه استفاده از یک نرم افزار تجاری قدرتمند مانند نرم افزار حسابداری پرنس می باشد.

 

چرا باید اطلاعات مالی خود را بدانم؟

آیا امور مالی شما صرفاً ارزش پولی درآمد و هزینه و سود و زیان شماست؟ یا منظور آنها بیش از این است – آیا نحوه بدست آوردن و خرج كردن پول خود را باید بدانیدکه ، این پول را در كجا و چه زمانی تهیه یا خرج می كنید؟ چرا شناختن منابع مالی خود به عنوان یک مالک مشاغل کوچک اهمیت دارد.

بیشتر صاحبان مشاغل کوچک ، امور مالی مشاغل خود را با چیزی مرتبط می کنند که در یک حساب بانکی خود دارند . با این حال ، معنای مالی شما خیلی بیشتر از این است.
در سطح بالایی ، منابع مالی شما به گزارش ها یا گزاره های مهمی اشاره دارد که بینش خوبی در مورد سلامت مالی تجارت شما ارائه می دهند. مهم است که بدانید اینها چیست و از کجا ناشی می شود تا در هر زمان از عملکرد کسب و کار خود آگاه باشید.

امتیاز دهید
پیمایش به بالا
Call Now Button

جهت درخواست مشاوره و دریافت تخفیف

نام و شماره موبایل خود را ارسال نمایید.

تخفیف