Search
logonew2
Search
Close this search box.

نحوه پیاده سازی سیستم حسابداری رستوران

عناوین مقاله

پیاده سازی سیستم حسابداری رستوران

نحوه پیاده سازی سیستم حسابداری رستوران

هنگام راه اندازی رستوران ، راه اندازی و پیاده سازی  سیستم حسابداری رستوران خوب در ارائه بهترین شانس ممکن برای برپا ماندن  از اهمیت بالایی برخوردار است.

وقتی کسی تصمیم به افتتاح یک رستوران می گیرد ، مخصوصاً برای اولین بار ، معمولاً اشتیاق به درست کردن بهترین غذا همراه با سرویس دهی عالی به مشتریان در اولویت قرار میگیرد

با این حال ، در حالی که یک آشپز  و سرویس دهی خوب ، دو ماده اصلی موفقیت یک رستوران هستند ، اما تنها عوامل موفقیت  نیستند. اگر یک تجارت کوچک شکست بخورد ، غالباً در طول سال اول آن است و معمولاً به دلیل تصمیمات و عملکردهای بد کسب و کار است.

 

توسعه سیستم حسابداری رستوران مانند راه اندازی سیستم حسابداری مثل نرم افزار رستورانی زعفران همراه صندوق فروشگاهی در اصفهان یکی از عوامل موفقیت رستوران است ، اما تفاوتهای مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

رستوران ها حاشیه سود ناچیزی دارند ، بنابراین نگه داشتن بالای شاخص های اصلی عملکرد (KPI) آنها ضروری است.

 

نحوه عملکرد سیستم حسابداری رستوران زعفران

سیستم حسابداری شما کلیه معاملات مالی رستوران را ردیابی می کند ، گزارش هایی را براساس آن معاملات مالی تهیه می کند ، اطلاعات مناسب مالیات را جمع آوری می کند و اطلاعات را برای شما در قالبی که می توانید درک کنید خلاصه می کند.

با استفاده از این اطلاعات ، می توانید تصمیمات مالی رستوران خود را بگیرید که هزینه های شما را به حداقل برساند ، سود شما را به حداکثر برساند و مشتریانتان را راضی نگه دارد.

بدون سیستم حسابداری رستوران ، همه این موارد گنگ خواهند بود  و شما اطلاعاتی را در اختیار ندارید که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند.

 

برای راه اندازی یک سیستم حسابداری رستوران ، این مراحل را دنبال کنید.

1-یک حسابدار یا حسابدار استخدام کنید

برای راه اندازی سیستم حسابداری رستوران نیاز به کمک خواهید داشت. حتی کوچکترین کافی شاپ ها مجبورند سوابق مالی خود را نگهداری کنند تا بتوانند مالیات خود را ثبت کرده و تصمیمات خوبی برای ادامه فعالیت کسب کنند.

شما باید استخدام دفترداری داخلی و برون سپاری خدمات حسابداری را در نظر بگیرید.

 

2-نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید

تعدادی بسته نرم افزاری قوی برای حسابداری رستوران وجود مثل نرم افزار رستورانی زعفران وجود  دارد . شما می توانید  یکی را انتخاب کنید که یادگیری و استفاده از آن آسان باشد اما ویژگی های گزارشگری و تجزیه و تحلیل مالی قوی را مانند نرم افزار رستورانی زعفران ارائه دهد.

شما باید نرم افزاری را در نظر بگیرید که صورتهای سود و زیان (درآمد) و سایر صورتهای مالی را تولید می کند. این نرم افزار همچنین باید از ویژگی های مدیریت موجودی برخوردار باشد ، و اگر در بخش حقوق و دستمزد کار می کنید باید با نرم افزار حقوق و دستمزد ادغام شود.

از دیگر ویژگیهای مهم می توان به صورتحساب ، حسابهای دریافتنی و مدیریت پرداختنی حسابها ، زمانبندی کارمندان و برنامه ریزی منو اشاره کرد.

شرکت پژواک سپاهان  باید به شما کمک کند تا نرم افزاری را که خریداری می کنید دقیقا برای رستوران و کافی شاپ و یا فست فود شما سفارشی سازی شود

حقوق و دستمزد رستوران با حقوق ، نکات و برنامه های شرکت ها متفاوت  است. غالباً ایده خوبی است که پرداخت حقوق و دستمزد خود را به حسابدار اختصاص دهید .

نرم افزار زعفران 13
چگونگی مدیریت سفارش گیر در نرم افزار زعفران
3-روش حسابداری خود را انتخاب کنید

شما باید تصمیم گیری کنید که همزمان با انتخاب نرم افزار حسابداری شما همراه باشد. ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای نظم بخشیدن به کتاب های خود از حسابداری یکبار ورود یا دو بار استفاده می کنید. از آنجا که صنعت رستوران داری نگهداری موجودی کالا می باشد ، معمولاً تهیه دفاتر دفتری دو طرفه توصیه می شود.

همچنین شما باید تصمیم بگیرید که آیا از حسابداری نقدی یا حسابداری تعهدی استفاده کنید . حسابداری تعهدی تصویر مالی دقیق تری را به شما ارائه می دهد ، زیرا درآمد و هزینه را به محض وقوع معاملات ثبت می کند.

 

امتیاز دهید
پیمایش به بالا
Call Now Button

جهت درخواست مشاوره و دریافت تخفیف

نام و شماره موبایل خود را ارسال نمایید.

تخفیف