Search
logonew2
Search
Close this search box.

نرم افزار فروشگاهی

عناوین مقاله

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

عملکرد نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست و چه مزایایی دارد ؟

امروزه نرم افزار حسابداری فروشگاهی یکی از مؤلفه های اصلی مدیریت هر فروشگاهی است.

در واقع نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزاری است که حساب و کتاب کالای فروشگاه و موجودی انبار را به شکلی ذخیره می کند که با استفاده از آن می توان گزارش های حسابداری را در هر زمان و مکانی داشت.

موجودی را انبار را ایمن نگه داشته و در هر زمان هر کالایی در دسترس مشتری است و موجودی انبار از کالای مورد نیاز مشتری خالی نمی ماند.

حسابداری انبار یک بخش اساسی و حیاتی ترین چرخه هر فروشگاه و رستوران است.

 مدیریت فروشگاه توسط نرم افزار حسابداری فروشگاهی مثل نرم افزار حسابداری پرنس و یا نرم افزار زعفران عملکردی تخصصی است که می تواند به طور کلی در افزایش بهره وری و کارایی مؤثر باشد.

 به معنای واقعی کلمه فروشگاه یا خرده فروشی به مکانی اطلاق می شود که افراد بتوانند به صورت مستقیم کالای مورد نیازشان را پرداخت هزینه خریداری نمایند که این فروشگاه می تواند از موادغذایی، پوشاک، طلافروشی، کالای دیجیتال و یا حتی رستوران و فست فود باشد.

به طور معمول هر فروشگاه دارای یک فضای اصلی برای فروش و یک فضای انبارداری است.

 

 فرایندهای اصلی که در یک فروشگاه انجام می شود :

عبارتند از:

  1. خرید و ورود کالای عمده به فروشگاه : دریافت 
  2. نگه داشتن کالا در انبار تا زمانی که برای فروش مورد نیاز باشد (نگهداری در انبار)
  3.  جابجایی آنها
  4. فروش به صورت تکی و خرد از فروشگاه برای استفاده مشتری 
  5. کنترل موجودی 

در یک فروشگاه خرده فروشی – تولیدی ، این روند دریافت ، نگهداری و انبار چرخه ای است که به صورت مداوم انجام می شود.

خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی-رستورانی بستگی به نیازهای هر شغل دارد تا برای رفع نیازهای خاص فروشگاهی متناسب باشد.

 

از بهترین نرم افزارهای حسابداری مدیریت فروشگاه نرم افزار پرنس 

شرکت پژواک سپاهان اطمینان دارد كه کلیه فعالیتهای مربوط به انبار كردن و كنترل فروشگاه توسط كاركنان فروشگاه با نرم افزار حسابداری فروشگاهی به راحتی انجام شود.

در بسیاری موارد ، این نرم افزار نیاز به استخدام و آموزش افرادی دارند که بتوانند به شیوه صحیح از آن استفاده کنند .

مدیریت صحیح سیستم های فروشگاهی انعطاف پذیری را برای تغییرات مثبت فراهم می کند و خرید و برنامه ریزی انبار را در آینده امکان پذیر می کند.

از آنجا که شاید خرید نرم افزار حسابداری هزینه ای داشته باشد، مدیریت کسب و کار باید در خرید نرم افزار فروشگاهی مثل نرم افزار حسابداری  پرنس از ابتدا به گونه ای تحقیق کند تا از هزینه ای که می کند متوجه ضرری نباشد.

 

هر فروشگاه برای ذخیره سازی کالا به فضای امن نیاز دارد و بعد از آن به نرم افزار مدیریت صحیح انبارداری برای آن فضا نیازمند است .

نرم افزار حسابداری پرنس نرم افزار حسابداری فروشگاهی شرکت پژواک سپاهان کلیه اسناد و مدارک از کالاها و تمام جزئیات مربوط به آن را ثبت می کند و آن را تا زمانی که خود کاربران حذف نکنند نگه داری می کنند تا هر زمان نیاز به گزارش گیری باشد در اختیار مدیران فروشگاه قرار دهد.

وظیفه نگهداری از امور مربوط به ذخیره ایمن و حفظ مواد موجود در انبار ، رسیدها ، صدور و حسابداری آنها بر عهده نرم افزار مدیریت فروشگاه می باشد.

وظیفه اصلی نرم افزار حسابداری فروشگاه این است که کالای ورودی را کنترل و دریافت کرده و به عنوان سرپرست  کالا عمل کرده تا فاکتور آن را زمانی که در حال خروج است، صادر کند.

 

8 ویژگی مهم که باید در نرم افزار حسابداری فروشگاهی و خرده فروشی به دنبال آن باشید

 

محیط خرده فروشی امروزی بسیار متفاوت از حتی یک دهه پیش به نظر می رسد. مشتریان گزینه های بی حد و حصری دارند که باعث افزایش سطح رقابت شدید در بین فروشگاه ها می شود.

 در تلاش برای درک افزایش تقاضای نرم افزار حسابداری و ارائه بر این اساس، خرده‌فروشان به نرم‌افزار حسابداری خرده‌فروشی روی می‌آورند که قادر به انجام معاملاتی بسیار بیشتر از معاملات نقطه‌فروش (PoS) است .

خرده‌فروشان امروزی به استفاده از راه‌حل‌های جامعی علاقه‌مند هستند که همه جنبه‌های کسب‌وکارشان، از سفارش محصولات گرفته تا پیش‌بینی عادات خرید مشتریانشان را در بر می‌گیرد. 

همانطور که در نظر دارید کدام محصولات به بهترین وجه موفقیت کسب و کار شما را تضمین می کنند ، در اینجا هشت ویژگی مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید: 

1-حسابداری کالای خرده فروشی 

حسابداری دقیق خرده فروشی بسیار مهم است و کاهش خطاهای انسانی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

 به دنبال راه حل یکپارچه ای باشید که فروش، خرید و مدیریت موجودی را با ویژگی های حسابداری سنتی ترکیب می کند. این نرم افزار باید به شما اجازه دهد داده های هر تراکنش را وارد کنید و به راحتی سوابق قابل بازرسی از خریدها و گزارش گیری را ایجاد کنید. 

همچنین مهم است که بتوانید دارایی‌ها و بدهی‌ها، هزینه‌ها و درآمدها را مستندسازی کنید و دیدی بی‌درنگ از سود ناخالص خود ایجاد کنید. 

 

2-مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری چیزی فراتر از یک دفترچه تلفن است که به شما کمک می کند تا مشتریان خود و عادات خرید آنها، نحوه برقراری ارتباطی که مشتریان ترجیح می دهند، زمانی که احتمال خرید آنها بیشتر است و احتمالاً چه چیزی را خریداری می کنند، درک کنید.

 یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی ادغام شده با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که راه حلی عالی برای اتصال تراکنش های درون فروشگاهی و آنلاین با استراتژی های بازاریابی و فروش در حیطه ای وسیع تر است.

 

3-مدیریت زنجیره تامین (SCM) 

هر خرده‌فروشی از ترکیب متفاوتی از ابزارها مثل نرم افزار حسابداری فروشگاهی با صندوق فروشگاهی اوکی پوز برای مدیریت زنجیره تامین استفاده می‌کند که می‌تواند شامل مدیریت سفارش ، انجام سفارش ، مدیریت انبار ، بازگشت کالا و سایر عملکردها باشد. 

برخی از خرده فروشان در اینجا به سراغ یک مجموعه همه کاره می روند، در حالی که برخی دیگر یک یا دو راه حل مستقل را انتخاب می کنند. اگر بتوانید یک راه حل خرده فروشی/حسابداری با برخی از این ویژگی ها پیدا کنید، با نگه داشتن همه آنها در یک سیستم، در هزینه خود صرفه جویی کرده و سرعت بخشیدن به فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین را خواهید داشت.

 

4-کنترل موجودی 

انواع مختلفی از محصولات برای فروش و راه های فروش آنها وجود دارد، بنابراین ردیابی موجودی محصولات نیاز به راه حلی دارد که بتواند با نیازهای منحصر به فرد خرده فروشان مطابقت داشته باشد.

 ممکن است یک فروشگاه یا چندین مکان، انبار و محصولات داشته باشید که از طریق چندین روش مختلف حمل و نقل موجودی ها کسر یا اضافه می شود.

 اگر می خواهید سودآوری را افزایش دهید و هزینه های سربار را کاهش دهید، سعی کنید یک راه حل حسابداری بیابید که بتواند موجودی را نیز پیگیری کند.

 

5-فروش چند کاناله 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی خرده فروشی شما باید بتواند به طور خودکار هر کانال فروش را با اطلاعاتی در مورد محصولات موجود به روز کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که سایت های تجارت الکترونیک یا ترکیبی از مکان های فیزیکی و مجازی را مدیریت کنید. 

به دنبال نرم افزاری بگردید که بتواند فوراً در سفارشات جدید موجودی را ذخیره کند تا هرگز خطر فروش یک محصول را به بیش از یک نفر یا تمام شدن موجودی آن با هم نداشته باشید.

نرم افزار حسابداری قابل نصب بر روی صندوق فروشگاهی 

 نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید قابل نصب بر روی صندوق فروشگاهی اوکی پوز شرکت پژواک سپاهان باشد.

که شرکت پژواک سپاهان با فروش  صندوق فروشگاهی در تهران و صندوق فروشگاهی در اصفهان و سایر شهرها نه تنها یک تجربه خرید آسان و سریع به مشتریان ارائه دهد، بلکه اطلاعات لازم را به همکاران فروش شما برای تعامل با آنها نیز می دهد. 

یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی مدرن خرده فروشی شامل تاریخچه خرید و اطلاعات شخصی برای دستیابی به هر دوی این اهداف خواهد بود.

 سایر ویژگی‌های صندوق فروشگاهی اوکی پوز و ترازو فروشگاهی در اصفهان ممکن است شامل پردازش پرداخت، اسکن بارکد، سفارش‌های ویژه، بازگشت کالا و گزارش پایان روز باشد.

 شما نباید در موقعیتی قرار بگیرید که به مشتری بگویید نمی توانید یک محصول یا یک معامله قبلی را پیدا کنید. نرم افزار PoS شما باید این داده ها را به راحتی پیدا کند و گزینه های مختلفی را برای رفع نیاز مشتری ارائه دهد. 

 

گزارش نویسی 

داده ها، گاهی اوقات، می توانند با ارزش ترین منبع ما باشند. برای خرده‌فروش‌هایی که فعالیت‌های بزرگ‌تری دارند، یا آن‌هایی که می‌خواهند روند کارها را بهتر شناسایی کنند، ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش می‌توانند به درک کالاهای سودآورتر و تشخیص زمینه‌های بهبود در سطح فروشگاه و منطقه کمک کنند.

 راه حلی را بیابید که شامل این ویژگی‌ها باشد، و نه تنها برای بدست آوردن بینش، بلکه تبدیل آن‌ها به تصمیمات تجاری واقعی راحت‌تر خواهید بود.

امتیاز دهید
پیمایش به بالا
Call Now Button

جهت درخواست مشاوره و دریافت تخفیف

نام و شماره موبایل خود را ارسال نمایید.

تخفیف